איך לעבור תואר ראשון בקלות ויעילות


כשהחלטתי ללכת לעשות תואר ראשון חשבתי שכמו כל דבר בחיים-גם זה יעבור בקלות יתרה.
מה שלא ידעתי זה שתואר ראשון הוא לא משחק ילדים ולא משנה כמה אתה חכם ואינטליגנט
אי אפשר לעבור תואר ראשון בלי להשקיע. אפשר להגיד שהדבר בגדר משימה בלתי אפשרית.
החלטתי לערוך מדריך קצר שיעזור לקוראי הבלוג לעבור את התואר הראשון בקלות ויעילות,
כל הטיפים כמובן מבוססים על מה שעברתי בתואר הראשון במנהל עסקים אך לדעתי
יהיו רלוונטיים לכל תואר, שנתחיל?

איך לעבור תואר ראשון ולהישאר בחיים


1. הכנה מוקדמת

לפניי התואר בררו על המכללה או האוניברסיטה, על האוכלוסייה שמגיעה לשם, 
על המרצים שמלמדים שם, על המוניטין של המקום
ובעיקר-בררו אם אתם מכירים מישהו שלמד שם באופן אישי כדי שייתן לכם חוות דעת מהימנה.
חוץ מחוות דעת נסו לדלוף ממי שלמד שם טיפים, מבחנים, עבודות וכל מה שהוא לא השמיד.
סיפור קצר: ממש לפניי שהתחלתי את התואר אמא שלי הלכה לבנק והבנקאית סיימה ללמוד בדיוק
את התואר שלי, אמא שלי הקומבינטורית לקחה את המייל שלה וביקשה שתעביר לי את כל החומרים שיש לה
ואכן קיבלתי ערימות של חומרים-עבודות הגשה, סיכומים, שיעורי בית למייל שלי.
אז נכון, זה היה מאוד ישן ולא הכל היה רלוונטי אבל היו דברים שכן עזרו לי מאוד.

2. דע מיהם חבריך

אני לא רוצה לבאס אבל מהלימודים האקדמיים קשה מאוד לצאת עם חברים לכל החיים,
ולמה אני אומרת את זה אתם שואלים? כדי לעבור תואר ראשון בהצלחה תיאלצו
לעשות הרבה עבודות קבוצתיות. בדרך כלל העבודות הללו נעשות עם החברים שזו הטעות
הכי גדולה בעולם וכל מרצה יגיד לכם בראש מורכן-אל תיכנסו לזה, אבל אתם בכל זאת תמשיכו
כי אתם מרגישים שהם חברי אמת לכל החיים וששום דבר לא יפריד ביניכם. 
אבל היי-האנשים הללו שתפגשו בלימודים בדרך כלל מגיעים מהרבה מקומות שונים, לא מכירים אתכם טוב
ובטח שלא יוותרו לכם כשאתם חושבים שאתם יודעים יותר טוב כי אגו ושיט שכזה.
תמצאו את עצמכם מאבדים חברים על ימין ועל שמאל ועל הדברים הכי מפגרים בעולם
ולכן אל תיקשרו יותר מדיי ואם נקשרתם-אל תעשו עבודות משותפות ובטח שלא את כולן.
*כותבת את הפסקה הזאת כשאני נפגשת היום עם ידיד מהמכללה, מאוד אמין.

3. סיכומים סיכומים סיכומים

אם אתם לא מסכמי על, חנונים של החיים או מגיעים לכל השיעורים
זהו כבר בשבוע הראשון מי המסכם הכיתתי, זה שיושב באחת השורות הראשונות
שואל שאלות ומסכם הכל במחשב. גבירותי ורבותיי זה איש המפתח שלכם לעבור את התואר כולו
אם תתחברו אליו-השמיים הם הגבול! טוב לא באמת, עדיין תצטרכו ללמוד את הסיכומים
שלו אבל תמיד יהיה לכם את כל החומר מכל השיעורים. אם לא הצלחתם להגיע ללב המסכם
תתחברו לחברים שלו. בסופו של דבר גם הם יקבלו את הסיכום המיוחל.
*קטע זה לא נועד לפגוע ברגשות המסכמים, עמכם הסליחה אם פגעתי*

4. חנפנות

אין מה לעשות, גם באקדמיה כמו בכל בית ספר יש מרצים ורובם ממורמרים
כי בכל זאת ללמד כיתה ועוד של ילדים מבוגרים שכבר אין דרך לחנך אותם-זה לא קל.
במהלך התואר הראשון אם לא תתחנפו למרצים שלכם-אף אחד לא יכיר אתכם
אין מה לעשות, אני יודעת שאני דורכת כאן על יבלות ופוגעות ברגשותיהם של 
הסטודנטים החנפנים אבל בסופו של דבר מרבית הסטודנטים הללו יוצאים מצטיינים.
רוצים שהמרצה יעזור לכם או ימליץ עליכם? אין ברירה אלא להתחבר אליו.
הייתי יכולה לקרוא לפסקה הזאת "להתחבר אל המרצה" אבל זה פשוט לא נכון-זו חנפנות לשמה
ולצערי אני לא השתמשתי בזה בתואר בכלל. הפסד שלי

5. מנפו את החוזקות שלכם

למה התכוונה המשוררת?
לכל אחד מאיתנו יש חוזקות, אני למשל טובה מאוד בעיצוב גרפי, בניית מצגות או סרטונים, 
דיבור מול קהל ולכן במהלך התואר כשמישהו היה צריך עזרה באחד מן הנושאים הללו
כולם היו יודעים שאפשר לסמוך עליי ולהתייעץ איתי, ובכל עבודה קבוצתית כולם כבר היו יודעים
מה התפקיד שלי ומה אני אעשה על הצד הטוב ביותר. כולנו צריכים להגיע לתואר
עם הידיעה שיש לנו צד חזק שאנחנו יכולים להסתמך עליו, אל תפחדו לפרגן לעצמכם
אם אתם לא תפרגנו לעצמכם-אף אחד אחר לא יעשה את זה.

6. סריקות מבחנים-הגביע הקדוש של הסטודנטים

אם יש משהו שכל סטודנט מפנטז עליו בלילות הוא סריקות מבחנים
ועוד אחד כזה שיש בו תשובות פתוחות מהשנים אחרונות.
אז כן לא קל בכלל להשיג סריקות אבל אפשרי אם אתם מכירים מישהו
שלמד שנה או שנתיים לפניכם.
 עוד סיפור קצר: הייתי גרועה במימון. לא הבנתי מה הולך שם בכלל.
עד לרגע בו השגתי סריקות של מבחנים, ובעזרת הזיכרון הצילומי שלי
עברתי את מועד א' ומועד ב' עם ציונים של 85 ו-94.
(לא רציתי לקבל מאה זה יראה לא טוב חח)
אפשר להגיד שהסריקות הללו הצילו את חיי כי אני לא יודעת איך הייתי עוברת בלעדיהן.

7. נעים מאוד, ספרייה.

הספרייה צריכה להיות הבסט באדי שלכם בתקופת המבחנים או עבודות.
מאוד קשה להתרכז בבית כשיש לכם אפשרות ללכת למקרר, לראות סדרות
מדיי פעם או לרבוץ במיטה ולהסתכל על התקרה. ברגע שתתחילו ללמוד בספרייה
יכנס בכם שד הלימודים ולא תוכלו להפסיק ללמוד. 
טיפ שלי: תגיעו לספרייה בתקופת המבחנים ברגע שהיא נפתחת.
מניסיון שלי הסימסטר שלמדתי בספרייה היה אחד הסימסטרים עם הציונים הכי גבוהים שלי

8. מנוי לקפיטריה

לפניי המכללה לא שתיתי בכלל קפאין אבל כדי להחזיק מעמד שעות
ולהיות מרוכזת בשיעור הייתי חייבת להקריב את עצמי ולשתות קפה באופן יום יומי
אין מה לעשות, זו תקופה מאוד מעייפת שדורשת הרבה אנרגיות
כל אחד לוקח את זה כמובן אחרת אבל רוב הסטודנטים צריכים לקחת משהו לריכוז
יש כאלה שמשתמשים בג'וינט יש כאלה שלוקחים ריטלין-ואני השתמשתי בקפה
כי אני כזאת פולניה :|

9. קחו את זה בקלות

התואר הראשון זו חוויה, כמו כל דבר בחיים
אם לא תיקחו את התקופה הזאת בקלות-התואר יהיה קשה ומייסר
אם תזרמו ותהיו סבבה-שום דבר לא יעצור בעדכם להשיג את המטרה ולסיים
את התואר בהצלחה. בואו עם חיוך כל יום ללימודים, אנרגיות חיוביות 
ואל תשכחו-הרבה קפה!

מישהו קרא עד לכאן? אם כן אז שאפו לכם
והרבה בהצלחה בתואר הראשון!

נעבור לתמונות מהשבועות האחרונים:
 סתם שתראו כמה השיער שלי יפה ובריא ואורך מהר, מחליקה אותו פעם באלף שנה 
 אוסקריטו המהמם
 כל פעם שזה נראה כאילו אני חונקת אותו-זה הוא בעצם חונק אותי XD
 טסלה המהממת של ניקה
 עם הצמד שבזכותם הגעתי עד הלום D: ההורים שלי
ואהובי שתמך בי לאורך כל הדרך
והשמש שוקעת מעל רופין

מאחלת לנו סוף שבוע מלא בכיף וחוויות 3>

תגובות

6 תגובות

  1. מזל טוב על התואר :) איזה כיף שזה מאחורייך

    השבמחק
  2. בתור מי שלומדת אומנות אני חושבת שהעצות מתאימות רק למי שעושה תואר הומני.. תארים ריאלים או אומנותיים זה שונה מאוד, תחשבי שיש אנשים שעושים תואר במחול נגיד זה ממש ממש אחרת מלשבת בכיתה בהרצאות (מובן שגם יש הרצאות אבל זה ממש לא העיקר..)

    השבמחק
    תשובות
    1. את צודקת לא חשבתי על זה האמת שיש תארים יותר מעשיים ופחות תאורטיים-טעות שלי ^_^
      שיהיה הרבה בהצלחה!

      מחק
  3. את מדהימה (: כל הכבוד על הדרך שעשית וסיימת תואר ראשון! בהצלחה בהמשך ^_^

    השבמחק