10 דברים שלמדתי עד גיל 25

 מי מלכת היומולדת? אני אני אני!
אז בחמישי האחרון גדלתי בשנה והגעתי לגיל בו כבר אי אפשר להתחמק
מקמטים בצידי העיניים-גיל 25 המופלא!
אם יש דבר אחד שטוב בלהזדקן הוא יהיה ללא ספק 
חכמת החיים שרכשתי במהלך הדרך
או במילים אחרות-כל הטעויות שנתנו לי בעיטה בתחת
והביאו אותי להיות הבנאדם שאני היום.

אז החלטתי לשתף אתכם ב-10 התובנות שרכשתי עד גיל 25
כמובן שאם יש לכם תובנות משלכם אתם יותר ממוזמנים לשתף:

1.  לא משנה מי אתם ומאיפה באתם-היו צנועים.
אם יש דבר אחד שהצלחתי פחות או יותר לשנות בעצמי הוא עניין היהירות.
אני בן אדם שמודע לעצמו ברמה כזאת שאנשים תפסו אותי תמיד כאחת מתנשאת,
אבל עם השנים והיתקלות באנשים שהיו סופר מוכשרים, סופר יפים
והיו הכי נחמדים והכי צנועים הבנתי שלהיות צנוע זה פשוט כובש ועושה אנשים
פי אלף יותר מדהימים ממה שהם. אני חושבת שלגלות שאדם מוכשר ואיכותי
הרבה יותר כיף מאשר לשמוע את זה ממנו, בינינו-למי זה לא מוריד כשמישהו מתחיל
לדבר על כמה הוא טוב וכמה הוא מוכשר?

2. האמת היא תמיד האופציה הכי טובה.
גילוי נאות-אני בן אדם עם דמיון מאוד מפותח ויש לי כישורי משחק
לא רעים בכלל אבל כנות תמיד הייתה ותמיד תהיה בשבילי תכונה סופר מוערכת
וחשובה. לדעתי האמת תמיד תתגלה בסופו של דבר, וגם אם האמת כואבת
עדיף להתמודד איתה, ללמד ולהחכים ממנה. מבחינתי הבסיס
לחברות, זוגיות או משפחתיות היא קודם כל יצירת אמון.

3. אל תתביישו להגיד סליחה
תמיד יהיה את החבר הזה שהכי אהבתם בעולם
אבל אז רבתם בגלל איזו שטות שאתה בכלל לא זוכר ואתה שואל את עצמך
למה לעזאזל איבדתי אותו בגלל דבר כזה מטופש?!?
אז זהו שלהגיד סליחה, גם אם עברו כמה שנים טובות, זה תמיד טוב
גם בשביל סתם לסגור מעגל. אנחנו בסך הכל אנושיים וכולנו טועים
ועושים דברים מטופשים אבל לסלוח זו אחת המעלות הכי גדולות בעיני.
*אל תגזימו ותצטערו על כל דבר. בוגי שוקל להסגיר אותי לאנגלים באשמת
נימוס יתר.

4. הקשיבו יותר-דברו פחות
אני אישית מאוד אוהבת לדבר, למעשה אני יכולה לדבר עם אנשים
גם כאלה שאני לא מכירה במשך יום שלם.
לדבר ולהביע את עצמך זה נחמד מאידך אבל לצד השני
זה יכול להיות מעייף ומתיש מאילך.
הקיצר-תהיו מהמקשיבים ותנו גם לאנשים אחרים לדבר
חוצמזה צריך לנשום מדיי פעם ;)

5. אין דבר העומד בפניי הרצון
לא זאת לא קלישאה או משפט שאמא שלי נוהגת להגיד
לי במשך 25 שנים נון סטופ (ג'יזס)-זאת האמת לאמיתה.
כשהייתי קטנה תמיד האמנתי שיש תחומים שאני פשוט לעולם לא אהיה
טובה בהם כמו למשל ציור אבל החיים לימדו אותי שעם קצת רצון ואמונה
כל דבר אפשרי. מילדה שהייתה תמיד מעתיקה מזאת שיושבת לידה
את כל הציורים בשיעורי אומנות הפכתי להיות רב אמנית
במלאכה! טוב, לא באמת. אני עדיין מוחקת מלא כשאני מציירת אבל
לפחות יוצאים לי דברים יפים.

6. למדו לשחרר
בתור פולנייה כשרה למהדרין אני הבנאדם האחרון שיודע לשחרר
ואם יש משהו שאני טובה בו זה להיאחז בכל הכוח בדברים.
הבעיה היא שלהיאחז בדברים זה לא טוב בכלל
ולכן החיים לימדו אותי שיש דברים שצריך להשאיר מאחור,
יש דברים שצריך לקבל למרות שלא מוצאים חן בעיני
ויש דברים שלא מתפקידי בכלל להתערב בהם. בסופו של דבר הדבר
הכי טוב שאתם יכולים לעשות גם בשבילכם וגם בשביל הסביבה הוא פשוט לשחרר
זרמו יותר-עצבנו פחות.

7. הסתכלו על כל מכשול שעברתם כחוויה מלמדת
זה נכון שכולנו עוברים הרבה חרא בחיים
אבל יש אנשים שיודעים לתעל את כל הדברים הרעים וללמוד
להיות אנשים טובים יותר וחזקים יותר בזכות זה.
אני יכולה להעיד שעברו עליי תקופות יותר קשות בחיים ובמקום להרים
ידיים למדתי פשוט להעריך יותר ולהיות חזקה יותר בזכות זה.

8. אל תתפשרו על כ-ל-ו-ם
חושבים שמגיע לכם שכר יותר גבוה בעבודה? תגידו לבוס
חושבים שמגיע לכם בן זוג שישקיע בכם יותר? תגידו לבן זוג
לא סגורים על החולצה שמדדתם בקניון? אל תקנו
אנחנו נוטים לעשות הרבה פשרות בחיים אבל להתפשר
לא יעזור לנו בכלום, תעשו רק דברים שעושים אתכם מאושרים, תהיו
רק עם מי שעושה לכם טוב ותקנו רק מה שאתם סופר אוהבים. כנ"ל לגבי אוכל-
אל תאכלו מה שאתם לא אוהבים לאכול, זה באמת לא כיף בכלל.

9.  קבלו את עצמכם, עם כל המוזריות והשריטות
כולנו מוזרים באופן כזה או אחר, במקום לנסות לשנות את עצמכם
נסו לקבל את עצמכם ולאהוב את עצמכם בדיוק כמו שאתם
אף אחד לא מושלם ומה שלא יהיה בכולנו יש דברים טובים ודברים שהם קצת פחות
הדגישו את היתרונות שלכם ואמצו את החסרונות שלכם
אל תתביישו להיות מוזרים-לרקוד, לשיר ולהיות סוטים
בסופו של דבר מי שאוהב אתכם-יקבל אתכם כמו שאתם.

10. עשו רק דברים שעושים לכם טוב
נכון שרובנו במהלך החיים מוצאים את עצמנו בין מסגרת משעממת למסגרת
עוד יותר משעממת-צבא, עבודה, לימודים-אבל זה לא אומר שאין אפשרות
לנצל את הזמן כמו שצריך ולעשות גם דברים שאנחנו אוהבים
טיילו בארץ או בעולם, שמעו מוזיקה שגורמת לכם להרגיש טוב,
אמצו תחביבים חדשים ואמצו בעלי חיים
הרשימה עוד ארוכה, הפואנטה היא שפשוט תחיו את החיים ותחיו אותם על הצד הטוב ביותר.

יש לכם תובנות נוספות?
אני אשמח להחכים!

בפוסט הבא הגרלה לכבוד ולנטיין לקוראות הקבועות 3>

תמונות מהיומולדת שלי:
 
 
 
 
 

שיהיה המשך שבוע מקסים 3>


תגובות

2 comments

  1. שיהיה המון מזל טוב!!!
    את כזאת מהממת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ליז את מהממת בעצמך! 3> ^^

      מחק