טיפים לצלם המתחיל וצילומי תדמית למאלף הכלבים שרון

שלום לקוראי הקבועים והחדשים
למי ששואל אם מצבי הבריאותי השתפר
אז התשובה היא לצערי-לא.
אני יושבת ומעדכנת מהמיטה בבית
כבר חודש שלם שהגרון שלי עושה בעיות
אבל היום אקדיש את היום למנוחה בבית.

אני מקבלת הרבה שאלות שעוסקות
בטיפים לצלם המתחיל, החלטתי לרכז כאן
טיפים שאני חושבת שיעזרו לכל אחד
וגם כמה תשובות לשאלות ששואלים אותי המון
כמו-עם איזו מצלמה להתחיל, איפה את ממליצה ללמוד וכד'

טיפים לצלם המתחיל

1. עם איזו מצלמה להתחיל?
הו! שאלת השאלות האגדית שאם על כל פעם שהיו שואלים
אותה הייתי מקבלת שקל-מצבי בבנק היה מאוד חיובי כעת.
צאו מנקודת הנחה שאני לא עובדת בחנות צילום, לא התנסיתי בהרבה
מצלמות וכן-אני משוחדת לגבי קנון.
אמליץ לכם לרכוש גוף מצלמה למתחילים
Canon EOS 700D. כל הסדרה הזאת של קנון היא מעולה
למתחילים והאמת שגם יחסית זולה מאוד.
המצלמה השנייה שלי עד היום היא Canon EOS 450D
ואני יותר מדיי קשורה אליה מכדי למכור אותה.

2. אילו עדשות לרכוש?
עדשת חובה מבחינתי היא Canon 50mm 1.8
היא זולה, היא נוחה, היא קלה מאוד
ותשמש אתכם לכל כך הרבה דברים!
אם בכל זאת תרצו להשתדרג עם עוד כמה עדשות
לתיק הצילום הנה אופציות זולות ומומלצות 
שהשתמשתי בהן ולא התאכזבתי:
Canon 85mm 1.8
Canon 55-250mm 
Sigma 17-70mm 2.8-4
כל אחת מהעדשות שציינתי כאן משמשת אתכם
לסגנון שונה של צילום ולכן תוכלו לגמריי להתחיל מהן
ולהנות.

3. למדו ושננו את החומר
הרבה אנשים חושבים שצילום מתחיל ונגמר בקליק
אבל לא מבינים שהמצלמה היא כלי מורכב 
שדורש הבנה מעמיקה. נכון שישנם אנשים שהצליחו להיות אמנים
ולפתוח עסק משגשג גם בלי לימודים וזה לגיטימי לגמרי
אבל לדעתי לימודים תאורטיים חשובים בהחלט ולכן
אני ממליצה למי שרוצה להתפתח ולצאת עם כלים
לעשות לפחות קורס אחד או שניים בצילום
ואפילו אם יש לכם כוח רצון עצום ללמוד בעצמכם בעזרת מאמרים באינטרנט.
בהחלט ממליצה על גליץ כמקום ללמוד בו
וגם על המאמרים הנפלאים שכתב רועי ללימודים עצמיים.
*אישית עשיתי קורס צילום מתקדם בגליץ. אבל אני הולכת לפחות
פעם בשנה להרצאות על צילום ומרבה ללמוד בבית ולהעשיר את הידע.

4. אימונים,אימונים,אימונים
אין דבר שיכשיר אתכם טוב יותר מאשר אימונים יום יומיים
ולגלות לכם סוד-תמיד יש מה לצלם
בבית-להתאמן על המשפחה והחברים-הסביבה הקרובה שגם
לרוב תשמח ותשתף פעולה ללא בעיה
מחוץ לבית-תמיד תוכלו להתאמן על אנשים ברחוב,
על בעלי חיים אקראיים וגם על עצמים דוממים.
אני מרבה לקחת איתי את המצלמה לכל מקום כדי
להתאמן יום יום ותאמינו לי-אני מרגישה שיפור רציני

5. היפתחו לעוד סגנונות צילום
נכון אולי אתם צלמים של אנשים ואולי בכלל אתם מצלמים נופים
אבל זה לא צריך למנוע ממכם להתנסות בעוד תחומים ואפילו
להפתיע את עצמכם ולהתאהב בסגנון אחר.
כשהתחלתי לצלם התמקדתי בעיקר בבעלי חיים ואנשים
כיום אני גם מאוד אוהבת לצלם נופים, מזון ורחוב
ואני לומדת מההתנסות הזאת הרבה מאוד על צילום
כדאי ומומלץ להרחיב אופקים ולא להיסגר על תחום אחד
אתם לא יודעים מה זה יעשה ליכולת הצילומית שלכם!

6. אל תקפחו את תוכנות העריכה
מוצרים משלימים הם מוצרים שהולכים יחדיו
כמו מכונית ודלק או מברשת שיניים ומשחת שיניים
מוצרים שלא יכולים להתקיים אחד ללא השני
בשבילי גם המצלמה והפוטושופ הם מוצרים משלימים
יש הרבה ביקורת על זה שפוטושופ הורס את היופי האמיתי
אבל פוטושופ הוא בסך הכל כלי לשיפור התמונה שאינו שונה
בהרבה מטריקים שהיו משתמשים בהם לפיתוח תמונות על גבי פילים
בחדר חושך. אני ממליצה לכולם ללמוד פוטושופ באופן עצמאי (כמוני)
או אפילו לעשות קורס מיוחד לצלמים
זה משפר את התמונות זה גורם לקהל שלכם לראות שאתם מקצועיים
ובעיקר זה משפר את החיים שלכם כצלמים אז למה לא בעצם?

7. אל תפחדו מביקורת
כשהתחלתי לצלם קיבלתי ים ביקורות קשות
שלא תמיד ידעתי לקבל בהבנה ולקחת וליישם
אך כיום אני מבינה שביקורות הכרחיות לתהליך הלמידה
וכי לטובה או לרעה-עליכם להיות קשובים לאנשים מסביבכם
כי הם בסך הכל אומרים את האמת, גם אם היא לא מה שרציתם בהכרח לשמוע.
אני ממליצה לכם לא לפחד להעלות את התמונות לאתרים שונים כגון
להתייעץ עם המשפחה והחברים לגבי התמונות שלכם
ואפילו לשלוח תמונות לתחרויות-אין ביקורת טובה מזו.

8. האמינו בעצמכם!
אין דבר העומד בפניי הרצון ואם תרצו להיות מעולים 
בצילום שום דבר לא עומד בדרכיכם מלבד עצמכם
הכל מתחיל באמונה עצמית ובמוטיבציה
גם אם אתם לא מצליחים תמיד להוציא תמונות מעולות
לפעמים יוצא לכם חשוך או בהיר מדיי
זה בסדר גמור כל עוד תמשיכו להתאמן וללמוד מהטעויות שלכם
אף אחד לא נולד עם מצלמה ביד ומתחיל לצלם
תזכרו שכולנו התחלנו ממקום מסוים ומשם-השמיים הם הגבול.

מקווה שנהניתם מהטיפים :)
משתפת אתכם בקצת תמונות שצילמתי לפניי כמה ימים
עם דניאל-ספרית כלבים וחברה ותיקה ושרון-מאלף כלבים
היה כיף מאוד

מאחלת לנו המשך שבוע מקסים וסופ"ש שמח
מי יתן ואני אבריא כבר!

תגובות

3 תגובות

  1. תמונות מקסימות כמו תמיד! ♥

    השבמחק
  2. איזה תמונות יפות!
    תודה על הטיפים ממש עוזרים!

    השבמחק
  3. קודם כל תרגישי טוב! לדעתי את יותר מדי מתרוצצת מפה לשם ולא נותנת לגוף שלך להבריא לגמרי, אז כדאי שתקחי לך כמה ימים מבלי לצאת מהבית כדי שהגוף שלך שנראה חלש כרגע, יוכל להבריא עד הסוף :)

    דרך אגב צילומים מדהימים, ממש אהבתי את התמונה השלישית, יש בה משהו מאוד זורם כזה ואהבתי את התנועה של הבחור יחד עם התנועה של הכלב.

    מקווה שאת כבר מרגישה יותר טוב מאז שכתבת את הפוסט :)

    השבמחק