האשכנזים והאמיצים

בתור ילדה שגדלה בחדרה סבלתי הרבה
מירידות לגבי צבע העור שלי.
לכאורה מרבית תושבי ישראל של שנות ה-90 המאוחרות
היו בהירים אך אני הייתי הילדה המנומשת והלבנה
היחידה בכיתה וכך היותי מעין מטרה נוחה לירידות
כגון-את משתלבת עם הקיר, אפשר לצבוע אותך עם טיפקס,
כלב דלמטי, את מסנוורת
והרבה הרבה "לכי לים!" 
ההערות האלה כמובן פגעו בי, תמיד הייתי ילדה רגישה
ולקחתי הכל ללב. החלטתי שאני חייבת לשנות את הצבע שלי
חקרתי הרבה אודות שיזוף, שאלתי כל בת שפגשתי ונראתה לי מנומשת
איך היא מצליחה.
 אחריי אינספור ניסיונות עם שמנים, קרמים
וגם פעמיים עם כוויות שמש קשות שהותירו אותי מרותקת למיטה
וגרמו לי להכיר את המושג "מקלחת לבן"
הבנתי שאני כנראה לעולם לא אצליח להשתזף, שום קרמים לא יעזרו כאן
זה העור שלי ואני צריכה לקבל את זה.

כיום אני מבינה שהצבע שלי מיוחד
אני מקבלת הרבה מחמאות על צבע העור שלי
ואפילו לא מעט בנות שאומרות "הלוואי עליי להיות לבנה כמוך"
אבל יכולה להגיד מניסיון-לא קל להיות אשכנזייה במדינה שלנו.

אז הכנתי את המדריך לאשכנזים והאמיצים, אנשים לבנים
שמה לעשות-לא התברכו ביכולת להשתזף-זה בשבילם:

1. לכובע שלי 3 פינות
בשנים האחרונות אני מרבה לחבוש כובע,
במיוחד לטיולים\צילומים ולימים בהם אני יוצאת לכמה שעות בחוץ
אנשים לא מודעים אבל גם הקרקפת שלנו נחשפת לשמש
ונשרפת. אני יכולה לספר שלשני הסבים שלי הוציאו נקודות חן מהראש
אז שימרו על עצמכם והקפידו לחבוש כובע, אני חושבת שזה דווקא מגניב
ומוסיף להופעה.
(אני ובוגי חכמים בשמש)

2. קרם הגנה
הבנתי את זה על בשרי לא מעט
אני לא יכולה לשרוד בקיץ הישראלי
בלי קרם הגנה על בסיס יום יומי
השמש הורסת את העור וגורמת לקמטים ונמשים
ובמקרים גרועים גם כתמי שמש, הסבירות לחטוף סרטן
גדלה ובמקרה הכי סביר אנחנו נראים כמו עגבנייה.
למזלי גיליתי את קרם ההגנה של ד"ר פישר בריח מלון
אני משתמשת בו שנים ועל אף שזה גורם לכלבים ללקק אותי הרבה
אני מעדיפה להריח כמו מלון ולא להיחשף לנזקי השמש.
גם את הפנים והצוואר אני לא מזניחה ומורחת אותם כל יום בקרם הגנה של 50
ואפילו לאחר שגיליתי שיש לי נקודת חן פיצית בשפתיים הלכתי ורכשתי קרם הגנה 
גם לשפתיים של La Roche Posay

3. להימנע משעות חמות בים
בתור אחת שנשרפת גם עם קרם הגנה ושוכחת 
למרוח כל כמה שעות אני פשוט ממליצה לא ללכת בשעות הצהריים החמות לים
או לבריכה או לכל מקום בו תשהו בשמש בלי הרבה בגדים עליכם.
בתור בהירי עור אנחנו חשופים הרבה יותר למחלות, נקודות חן סרטניות
וכמובן כוויות, למה אנחנו צריכים את זה? עדיף להישאר במזגן ולצאת לים
באזור השעה 4 כשהשמש כבר פחות חמה.

4. לבישת בגדים כהים וצפופים
לא הרבה אנשים יודעים אבל בגדים בהירים ממש לא ישמרו על העור שלכם מלהישרף
אלא יגבירו את הסיכוי לקרני השמש לחדור מבעד לבגדים.
נסו ללכת בצהריים עם בגדים כהים מבדים צפופים (לא כותנה) רצוי מאוד עם שרוולים.

5. קבלו את העובדה שאתם לא מסוגלים להשתזף!
אישית לקח לי שנים להתגבר על העובדה שלעולם ועד אשאר לבנה
אבל חשוב לקבל את זה, כל חשיפה לשמש היא נזק בלתי הפיך
שמרו על עצמכם ואהבו את עצמכם בדיוק כפי שאתם!

(אני, וכן עדיין רואים אותי על קיר לבן)

עד כאן-נופי הלבנה שכבר מזמן לא מתביישת בזה :)

*ההגרלה מהפוסט הקודם לא הסתיימה, מוזמנים להציץ ולהירשם

תגובות

18 תגובות

  1. עצות טובות :] חסרים לי הסמיילים מישרא.
    לדעתי זה הכי מהמם שיש. הלוואי עליי גם. אני לבנה יחסית אבל תמיד שואפת ליותר, ביררתי על קרמים יפניים להלבנת עור וכאלה. לצערי אני משתזפת קצת ויש לי נמשים רק בפנים, לעומת החבר שלי שהוא גנטית חצי ג'ינג'י ויש לו נמשים בכל מקום והוא גם נשרף עד שלפוחיות (דרגה 2) אם הוא נמצא יותר מדי זמן בשמש. קיצר מקנאת בכם.
    אני שמחה שהפסקת להתבייש בזה, אני חושבת ששיזוף זה ממש לא מחמיא לאף אחד.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי חסרים הסמיילים :(
      גם לי יוצאים נמשים בכל מקום עם חשיפה לשמש, אפילו על הרגליים :O
      אני דווקא חושבת ששזוף זה יפהפה, זה גם מרזה אבל על טעם ועל ריח ^^

      מחק
  2. אוהבת מאוד את הבלוג ושהיה לך הרבה בהצלחה בלימודים, צילומים, בישולים וכ"ו:)
    רק הערה כהיי העור גם מאוד חשופים לנזקי השמש ואפילו יותר מהבהירים (למרות שהרוב חושבים אחרת) ונדמה שלמי שיש עוד כהה חסין, כדאי לציין גם את זה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ^^
      כהי עור חשופים לנזקי השמש אבל ממש לא חשופים יותר מבהירים מכיוון ורמת המלנין בגוף שלהם גבוהה יותר, זהו הפיגמנט שקובע את גוון העור ולכן אנשים בהירים נמצאים בסכנה יותר גבוהה לחטוף מחלות מהקרינה.

      מחק
  3. יש לד"ר פישר קרם הגנה בריח מלון???
    ואפשר לשאול על איזה מלונות באילת את ממליצה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, כדאי ללכת לאחד מרשתות הפארמים זה לא עולה הרבה ויותר נחמד מקרם הגנה בריח רגיל ^^
      הייתי במג'יק פאלאס ובאגמים בשנים האחרונות ומאוד נהניתי בשניהם ^_^

      מחק
    2. זה נקרא קרם הגנה לילדים?

      מחק
  4. קרם הגנה בריח מלון?? כל החיים שלי משתמשת בקרם הגנה של ד.ר פישר ולא שמעתי על הריח מלון :O
    אני אישית לבנה בחורף אבל אין לעור שלי בעיה להשתזף, למזלי אני לא נשרפת.
    אני אוהבת ללכת לים ולהשתזף אבל אני לא מרבה עם זה...
    ויש לי בעיה עם כובעים :( בקיץ אני חולה על כובעי קש והם תמיד גדולים על הראש שלי. לא משנה איזה גודל! זה כזה עצוב. ויש לי נקודות חן על הקרקפת..אכןצץ צריך לשמור על עור הקרקפת ואנשים לפעמים שוכחים את זה..
    שבת שלום 3>

    השבמחק
    תשובות
    1. אין דבר כזה כובע שלא מתאים לראש שלך! אני מצאתי כובע קש שאיכשהו יפה לי גם לי יש בעיה שהם לא יפים לי XD
      יש בכלכך הרבה סגנונות ומידות שאין מצב שלא תמצאי אם תחפשי
      שיהיה שבוע מקסים 3>

      מחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. גם אני לבנה כמוך אבל שונאת כןבעים חחח


    התמונה האחרונה שלך ממש יפה (גם לי גופיה כזאת)..

    השבמחק
    תשובות
    1. חח יש מלא סוגי כובעים אני בטוחה שיש איזשהו סוג שיהיה לך יפה ותאהבי ^^
      תודה רבה! היא מ-H&M :)

      מחק
    2. סליחה-מפוראבר21 עכשיו כשאני נזכרת XD

      מחק
  7. כל הכבוד שאת ניזהרת בשמש. עד כמה שאני באופן אישי לא אוהבת להיות לבנה, אבל אני גם לא מנסה להשתזף בכוח, כי אני נישרפת מהר וגם העור שלי לא תמיד משתזף יותר מדי.
    אני מעדיפה למרוח טונות של קרם הגנה, העיקר לא לפגוע בעור שלי.
    בסופו של דבר, בריאות זה הרבה יותר חשוב מיופי.

    וקרם הגנה בריח מלון נישמע אש!

    השבמחק
    תשובות
    1. את צודקת למזלי הבנתי את זה בגיל מאוחר שהעור חשוב יותר מהיופי וצריך לשמור עליו, הוא נכס שהרבה אנשים לא מעריכים
      עד שהם מזדקנים ^_^

      מחק
  8. אתחיל ואומר שיש לי עור בהיר מאוד מגיל קטן וגם עליי הרבה פעמים ירדו שאני לבנה כמו קיר (לא נפגעתי מזה במיוחד כי אני דיי שלמה עם זה). היו תקופות שבאמת התביישתי ללכת לים כי אני היחידה שלבנה כ"כ כשכולם שחומים ושזופים.
    אבל מאוד חשוב לי להגיב על סעיף 5 שאני מאוד מאוד לא מסכימה איתו. בקיץ אני משתדלת ללבוש כמה שיותר כותנה וויסקוזה מכיוון שאלו בדים נושמים. בדים צפופים יותר הם סינטטיים ומזיעים בהם בטירוף בקיץ. בגדים שחורים אגב קולטים הכי הרבה שמש ולכן סביר להניח שבחולצת ניילון בצבע שחור את פשוט תתבשלי. אני מנסה ללבוש כמה שפחות צבעים כהים בקיץ, ובמילא זה לא צבעי קיץ :) מתחשק ללבוש משהו צבעוני.
    אני חושבת שחשוב שבנות לבנות כמונו יפחיתו בגופיות וילבשו יותר חולצות עם שרוול קצר שיכסו את הכתפיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שמחה לראותך כאן ^^
      והאמת שגם אני מאוד הופתעתי אבל לאחר שקראתי כמה כתבות ולאחר שגם ניסיתי ללכת עם כותנה בהירה ובדים אחרים הבנתי
      שזה נכון ושאני נשרפת יותר מהר עם בהיר, בגדים עם סיבים צפופים נותנים פחות לקרינה להיכנס. ואני מסכימה איתך שבקיץ רוצים להתלבש צבעוני ובהיר יותר.
      וכן, נורא מסוכן ללכת עם גופיות, אני משתדלת כשאני יוצאת בצהריים לשים חולצה משובצת או עליונית אם אני יוצאת עם גופייה מהבית ^^

      מחק